Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Hur har du med staken?

Publicerad 2014-11-29 20:02:00 i Inredning,

Adventstid!
Seden kom till Sverige under 1800-talets slut. Sedan dess har vi anammat den och pimpar den allt mer. De flesta inredare har lämnat renlaven kvar i skogen och övergått till grön mossa, som gör så mycket mer med inredningen. Mossor uppkom för cirka 450 miljoner år sedan. De är nästan alltid gröna och saknar rötter.
 
 
Polkastaken har vi i köket och inga klåfingrar ska norpa någon gris. Fatet med grönmossa och blockljus står på matsalsbordet. Den gröna mossan lyfter hela adventsgruppen. Blir så fin mot allt det vita!

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2014-12-07 12:00:29

Jag har ännu inte hittat min JUL-adventsljusstake men jag ska in i förrådet idag och kika. Den måste finnas där!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela