Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Stepford Kids

Publicerad 2014-09-21 15:26:52 i Loppis,

Tidans loppis
Dessa fem små barnskyltdockskroppar får mig osökt att tänka på den gamla
thrillern från 1975; fruarna från Stepford.
Nåväl, dessa små skyltdockor har jag gått och gluttat på åtskilliga gånger när vi varit på loppisrunda i Tidan. När jag nu såg att de var undanlagda i ett hörn, tänkte jag - bäst att slå till. Sagt och gjort, alla fem åkte ner i en shoppingvagn, nerkörda i den gamla varuhissen och uttagna till bilen. Det såg ut som om vi hade fem ungar liggandes huller om bladder i bilen. Ja, vad jag ska göra med dem, det vete fåglarna i dagläget inget om. Tror nog att jag finner på råd, om inte annat roliga lekkompisar till mina barnbarn.
 
Dessutom inhandlades en liten vas som jag ska ha till mina blötlagda ekollon. Går lika bra med Vasen SNÄRTIG från Ikea. Men ibland kan känslan bli starkare när man gör något från början i något som är återbrukat. Idéen fick jag från min dotter som hade sett detta på nätet. Estrid Ericson fick på 1930-talet idén att använda ekollon och låta dem gro i en enkel liten glasvas. Plocka fler ekollon, gärna i oktober då de är extra lämpliga. Lägg ekollonen i en skål med vatten, efter 3-6 veckor bör de ha börjat gro. Placera då ett ekollon med grodden ner i det vattenfyllda Ekollonglaset. Efter ytterligare 3-6 veckor senare spirar en späd ekplanta. Enklast tänkbara, men så snyggt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela