Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Varför är många av våra ungdomar nihilister?

Publicerad 2015-12-01 20:52:51 i Allmänt,

Är detta anledningen?
Där man använder argumentet att existensen är utan mening. De menar att moral inte existerar, alltså inga logiska eller moraliska värden som kan upprätthålla en regel eller att logiskt föredra en handling före en annan. Att man inga värderingar har, inga normer heller och förlorar därmed kontakten med samhället. De flesta idéal och många normer kan man inte avsäga sig, för att det påverkar en på något sätt. Detta ger balans i tilvaron och inget som den enskilde av egostiska skäl inte vill ändra på, för då rubbas balansen och den personliga friheten begränsas.
Många av våra relativt vuxna ungdomar använder detta som en förevändning för att kunna sitta vid datorn timme efter timme. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela