Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Plattan i mattan

Publicerad 2015-01-30 22:16:45 i DIY,

Sy maskin sy
Trots stor besvikelse när jag fick denna symaskin på min 20årsdag kan jag inte tänka mig ett liv utan. Jag är såå tacksam att mina föräldrar förärade mig med denna Hugin, en av mina äldre och bästa vänner. Döm om min förvåning när jag vände på min Hugin, märke från Domus/Konsum, idag Coop, så stod det Elektrolux, made in Sweden, då stavat med K. Jag har aldrig haft den inlämnad, den har gått i ur och skur, endast smörjt med lite smör i hjulhuset. Mellan 87-99 så användes den flitigt mest varenda dag. Allt syddes; allt från trikå till skinn; skinnjackor, gardiner, hårband, jeanskläder, mysbyxor, täckväst, mössor, gympapåsar.....
 
Så nu har det kommit fram lite gamla tyger, samt lite nygammalt inhandlat från loppis. Gamla fina örngott och lakan med spets och ibland fina påslakan, gör sig bra under pressarfoten.

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2015-01-30 22:49:35

kommer så väl ihåg när du fick din symaskin :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela