Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Gjutformar

Publicerad 2015-03-17 10:23:00 i Betong,

Göra egna
formar kan man också göra. Svårigheten med att göra en form är att du måste tänka tvärtom. Du ska i tanken kunna se hur formen kommer att bli som färdiggjuten. Detta eftersom du fyller formen uppifrån och ned. Kommer det att hålla, hur kommer den färdiga modellen att se ut, hur kan jag armera, ska den vägghängas, stå på plan yta eller fästas på ex armeringsjärn. Det är många aber med i tanken, så det gäller att få med alltihop när man ska koppla tanke med handling. Man har ofta ögonen påslagna för roliga detaljer eller saker man kan gjuta och göra form av. Denna gången blir det så här, vi får se vartåt det slutar.
Kommer överdelen på ananasen att hålla för silikonet? Om ja, kommer det att bli bra. Har lite idéer om hur ananasen ska stylas. Har hjorten tillräckligt med stabilitet i sina armerade horn när man ska dra av formen? Tänkte sätta huvudet på ett armeringsjärn och hur stadgar jag upp det får att det ska vara i rät vinkel. Kommer sländans alla detaljer att synas, ska den vägghängas eller bara vila liggandes? Alla dessa frågor blir besvarade när jag ser hur formen artar sig. Spännande är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela