Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Psykiatrifondens fördomspris

Publicerad 2016-04-15 20:53:34 i Allmänt,

Psykiatrifonden är en nationell, idéell skattebefriad fond som grundades den 27 januari 1993 för ändamålet att samla in medel till forskning inom hela det psykiatriska fältet, inte minst beträffande våra stora folksjukdomar som depression och schizofreni. Enligt stadgarnas andra paragraf är psykiatrifondens uppgifter i första hand polishandräckning och tvångsvård.
Läs gärna Vid vansinnets rand, som är en blogg på landstingets sjukvårdsrådgivningssida 1177.
Psykisk ohälsa kostar oss 70 miljarder per år! Var tredje svensk drabbas, vilket innebär att vi alla känner någon. Både du och jag kan drabbas av psykisk ohälsa när som helst i livet, i större eller mindre omfattning och det drabbar alla på olika sätt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela