Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Ta tillbaka ditt kunnande!

Publicerad 2015-04-24 22:19:43 i Hantverk,

Till dig som en gång hantverkade,
och av någon anledning la det på hyllan. Du kanske tappade intresset, lade fokus på något annat, behövde kanske inte de saker du tillverkade. Du har allt kvar, du bär med dig ditt kunnande och din känsla för det du en gång har sysslat och pysslat med. Vad det än vara månde. 
Som ung och under barnens uppväxt var jag oerhört aktiv hantverkare, handabetade även en del. Jag har nu plockat fram delar av denna kunskap och allt finns kvar, likväl som glädjen. Vissa tekniker och tillvägagångssätt har förändrats och utvecklats, men vilken källa till själstillfredsställelse. I min egen hantverksbank finns; Virkning, stickning, sömnad - sydde de flesta av barnens kläder när de var små, plus alla textilier i hemmet, tovning, tack tant Stina för att du lärde mig denna ulliga konst. Lappteknik, sy Walldorfdockor, tenntrådsslöjd, spånkorgarbete, vävning och keramik. Navigation och vinkunskap icke att förglömma.
Nyligen har jag lärt mig och ägnar mig åt bokvikning, betonggjutning, möbelrenovering inkl målning av dessa, målning av inredningssaker. Det huvudet är fullt av kommer ut genom händerna.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela