Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Pingvinerna börjar sin vandring

Publicerad 2016-04-12 19:13:27 i Allmänt,

Pingvinpriset
Med Pingvinpriset startar Klara K en rörelse för att lyfta fram modiga personer som tar ställning i viktiga frågor och därmed utsätter sig för motstånd. Rörelsen går under namnet Pingvinkraft. Klara K är ett affärsnätverk för kvinnliga chefer och har som ambition att bosta kvinnors karriärer, utöka deras kontaktytor för affärer och verka för ett mer jämställt arbetsliv. Den kvinna som i år fick ta emot detta pris är Monica Lewinsky, för att hon jobbar för ett humanare samtalston på nätet, ett mjukare sådant. Detta fick hon bittert erfara då hon som 22-åring förälskade sig i fel man, hade stora problem med att få en anställning och att inte bli sedd som en serios person och hårt arbetande kvinna. Där är vi jämlika, då 50 % av näthatet utförs av oss kvinnor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela