Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Hur gör du för att utveckla din vishet?

Publicerad 2016-03-05 09:55:45 i Funderingar,

Tips för att bli klok som en uggla;
Läsa mycket, vara kreativ, motionera, ordkunskap, umgås med människor som du kanske inte riktigt skulle välja om du var tvungen att göra ett medvetet val, ha stora öron, vara vetgirig och nyfiken på, hänga med de som du ser upp till och som besitter en viss klokskap. Hur gör du för att bli än mer klokare? Kopiera det och dem som du tycker är kloka.
Att vi anser/ansåg ugglor kloka beror antagligen på att de har sina ögon riktade framåt, precis som vi människor har. Uttrycket "du är inte klok" beskvier mer en känsla av avund till sin medmänniska som faktiskt vågar. Vi människor står högst på skalan av intelligenta varelser, sedan kommer de kända aparterna, längre ner kommer valar av olika slag, elefanten lite än längre ner. Hundar kommer snäppet före katten. Man kan undra om det är för att hundar gör som vi säger men katter gör som dom vill. Eller om det är annat som styr den bedömningen. Katter är i alla fall stolta, egensinniga filurer och dom tar ingen skit. Det ska dom i alla fall ha ”cred” för, smartast eller inte. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela