Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Är du näbbig av dig, eller bara skodd?!

Publicerad 2016-02-22 18:48:00 i Personlighet,

Naturgarvad från Docksta, Öviksdojjan
Jag använder fortfarande mina slippers från -2002. Köpta i lilla Bredbyn, västerut från Örnsköldsvik. Traditionella innetofflor som funnit i våra hem och på våra arbetsplatser alltsedan 60-talet.
Image
 
Men nu så, sedan flera år tillbaka har de utvecklat och utökat sin verksamhet med en lite mer modern variant av den gamla modellen av slippers. Nu finns dem mer stilsäkra modellen; Docksta Brogues.
Image
 
Snygg svensk innesko som med fördel kan bäras lite mer uppklätt, tom till kostym.
 
Nu börjar dessa näbbstövlar gör återintåg på skohyllan. I alla fall för oss som gillar både svenskt och läderarbeten. Vem minns inte näbbstöveltiden på 70-talet. Nåja, framförallt bars de av de som var mer åt det röda hållet. Nu ser man dessa som tar mer och mer plats, och i ny tappning - svarta!
 Image
 
http://www.dockstasko.com/products.php?cat=1

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela