Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Skördefestande

Publicerad 2014-10-01 19:12:00 i Hantverk,

Det man sår får man skörda
Sedan många år vet vi att Öland har fler besökare under Skördefesten än under sommarsäsongen, så också denna skördefest, som vanligtvis går av stapeln sista helgen i september. Antal besökare brukar hamna någonstans kring 250.000. Så förståeligt är att det blir kö på bron, trots att ingen broöppning förekommer. ;)
 
Det jag har gjort under våren fick nu från källarens mörker komma upp i dagens ljus. Lite hantverk av olika slag; tenntråd, ull, bokvikningar och betong. Jag gavs dessutom möjligheten att ha mitt bord intill Kickis loppis, hemma på vår gata på ön, vilket var både trevligt och bra.
Ullen är mina stolsdynor som jag virkat av kardflor, tenntrådsarmbanden i olika färger är pimpade med pärlor av olika slag och knäppes med renhornsknapp, betongen är som synes lite av varje. Mina favoriter är ljusstakarna av gamla brännvinsflaskor med olika etiketter på. Bokvikningarna är nya och stylade med tapeter och fina band, med olika antal vikningar i.
Min trappstegspall hade jag med för att sitta på och mina rivjärn mitt på bordet är ljuslyktor som dekoration när mörket smög sig på. Dessa båda var nog de alster som besökarna fann mest intressanta. :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela