Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Talgdankeri

Publicerad 2015-01-29 13:56:41 i Inredning,

I Liljeholmens fabriksbod...
kan man göra fynd, stora som små. Där finns ljus av alla de slag. Och, de är gjorda av stearin, riktigt stearin. De flesta ljusen därifrån köper man i lösvikt. Ljusen ligger i stora trälådor, man plockar ihop i påsar det man önskar köpa. Givetvis finns det färdigförpackade ljus också. Samt en liten del är inredningsdetaljer, några fina ljusstakar i smide och granna ljuslyktor finns att inhandla. Nåväl, vi köpte på oss fina kyrkljus, som oftast är av större modell, liknande dessa. Här pimpade med tunt hampasnöre och en liten skylt med ett ord på vägen på. Vi är också sedan tidigare lyckliga ägare av ljusen spira, som är ca 90 cm höga, och 2 cm i diameter. De är så fina så de vill jag inte elda. De pryder sin plats på väggen i varsin smidesstake.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela