Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Ett kakfat som inte är ett kakfat

Publicerad 2015-11-24 20:00:55 i Allmänt,

Ta en frukt från ett kakfat som inte är ett kakfat
Koppar = Metallen från Cypern. Där har alltid funnits gott om koppar. I svunna tider användes kopparen likt silver och guld som betalningsmedel. Kopparen har haft stor betydels för både svensk ekonomi och kultur. Tänk Falu koppargruva med falu rödfärg som biprodukt. Kopparn var en viktig exportprodukt och tänk på alla våra tak på kyrkor och katedraler som är beklädda med koppar.Koppar är också ett viktigt spårämne för oss, djur och växtlighet.
Detta fat är gjort av tre gamla kopparfat. Inköpt ny kakfatspinne och borrat ett litet hål i vardera fat. Klarrt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela