Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Att bruka innerfönster som förr

Publicerad 2015-10-27 19:04:57 i Inredning,

Då var det dags, at för första gången sätta in de gamla innerfönstren.
De har haft sin plats i solen. Bara stått där uppe på vinden och vilat sig ifrån sina göromål, bidat sin tid, gulnat och blivit fula. Till och med en del har grönat.....
Nu är de på plats i de rummen vi kommer att använda i vintertid. Vi ska prova med detta i vinter och faller det väl ut, kommer vi att renovera de gamla vackra fönstren och bruka dem som de ska användas, som innerfönster under vintertid. Vi har till och med, som sig bör, lagt fönstervadd emellan. Vad, tänkte jag, var köper man sådant idag? Jajjemen, Ica hade till försäljning, vilket förvånade mig mycket, Har sett en del andra varianter på detta, men nu första året väljer vi att göra som traditionellt är, eller var. Precis så som man gjorde förr.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela