Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Spotify levererar begravningsmusik, bra eller dåligt?

Publicerad 2016-04-19 20:12:09 i Funderingar,

Är det morbit eller trösterikt?
Känns det ok för dig att du kan hämta ner musik till din nära och käras begravning på Spotify? Eller känns det för ytligt, till för vem som helst. Just den musik du valt för att hedra din avlidne anhörig, kanske inte ska vara tillgänglig för gemene man. Eller är det kanske ett tecken på att den nya tiden styr även över döden. I alla situationer - såväl i glädje som i sorg så är musik trösterikt.
Är det så att vi sörjer mer och starkare om det är en yngre människa som gått bort och tar det mer som tidens gång och avslutar det hela mer likt en fest om den som gått hädan var äldre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela