Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Hur känns en exkludering?

Publicerad 2016-03-12 09:54:34 i Funderingar,

Att vara eller göra en exkludering?
Är du utställd eller avställd, har du tidigt i livet känt dig utanför eller inte varit välkommen i de innersta rummen. På förskolan, hemma på gården, på skolgården, i klassrummet, på arbetsplatsen, i kompisgänget och/eller i din egen familj, hos din släkt eller med dina vänner. Har du känt dig med hela vägen, är du hel i en helhet idag.
Om du själv varit exkluderad under ett par decennier, hur kan du då göra sammaledes. Har du glömt hur det känns, att inte kunna eller få ta del av, vara en i just den gruppen, veta var du hör hemma, spegla dig i dina närmaste varanden. Känna igen dig i din nästas kroppsspråk, värderingar, kunskaper, färdigheter, bakgrund, tankar och känslor. Trots situation eller närvaro har du din rätt, du ska inte tas bort eller inte inte tas med. Framförallt inte i det som är viktigt i livet, eller aldrig någon gång, någonsin. Vem ger just dig och alla och en var rätten att exkludera?
 
 

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2016-03-12 10:44:22

Väldigt bra inlägg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela