Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Pilgrimsvandringen till Santiago de Compostela

Publicerad 2016-03-04 17:13:54 i Känsla,

På min Bucket list
El Camino de Santiago. Pilgrimsvandringen till Santiago de Compostela i nordvästra Spanien har funnits i över 1000 år och ansågs vara en av de tre pilgrimsvandringar som kunde leda till botgöring. De andra två är Via Francigena till Rom och vandringen till Jerusalem. Pilgrimsleden var starkt trafikerad under medeltiden men föll i glömska fram till våra dagar. Idag är den återigen en populär led för moderna pilgrimer eller de som bara vill ut på en härlig vandring i ett omväxlande landskap med kulturella inslag. Enligt legenden fördes sankt Jakobs kvarlevor från Jerusalem till den plats där staden Santiago de Compostela ligger idag.
Vandringsleden är ca 40 mil lång och tar ungefär 6 v att vandra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela