Happy Sheads

Där jag bor, gör och älskar

Nonananism

Publicerad 2016-10-17 21:52:44 i Funderingar,

Håller samhället på att lösas upp?
När och vem ska börja ta ansvar?
Hur ska vi stötta de yngre så att detta kan vridas tillbaka igen?
Ja, att vårt trygga, omhändertagande och ansvarsfulla samhälle håller på att lösas upp är uppenbart:
På vårdcentralerna finns ingen hjälp att få, apoteket har slut på medicin, försäkringsbolagen håvar in premierna men stödjer inte sina försäkringstagare, mm
Kan det kanske handla om att vi numer har så dåligt självförtroende att vi inte tror det om oss själva. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gullan

Den här bloggen handlar om lite om mig, min stil, min passion för skapande och inredning och alla vackra saker som gör livet. Mode, motivation och personlighet. Jag bor i lägenhet med familjen och vår boxer Nero och har ett underbart sommarhus på Öland. Ön med det vackra och annorlunda landskapet med sitt otroliga ljus inspirerar mig. Känn dig välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela